نهال گردو ژنوتیپ برتر کانادایی تیپ 9

نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9

نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 ارغوان گردو  یکی از نهال های پیوندی و اصلاح شده هست که توسط پژوهشگران و محققان نهالستان ارغوان گردو متولد شده و در اختیار باغداران عزیز قرارگرفته شده هست. این نهال با ترکیب بهترین نژاد های گردو با تلاش های چندین ساله کارشناسان نهال در نهالستان ارغوان گردو با اصلاحات خاصی به ثمر رسیده هست

طبق بررسی هایی که در دو سال اخیر شده هست نهالستان با تحقیق از مشتریانی که این نهال را خریده بودند به این نتیجه رسیدیم که محصول این نهال حدود دو ونیم الی سه برابر نهال گردو چندلر و فرنور می باشد . نام ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 مخصوص ارغوان گردو را به خاطر بسپارید.

این نهال به جز نهالستان ارغوان گردو هیچ جای دیگری موجود نیست و اگر دیدید شخصی اقدام به فروش با این نام میکند کاملا جعلی بوده مگر اینکه خود نهالستان ایشان را تایید کرده باشد. توصیه میکنیم جهت اطلاعات بیشتر با شماره تماس مهندس بابایی مدیریت نهالستان ارغوان گردو در تماس باشید. 09141836535

خصوصیات و ویژگی های نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9

در ادامه مقاله به بررسی این نهال میپردازیم. ما دراین مقاله با راهنمایی های مدیریت نهالستان به شما خواهیم گفت که :

نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ9 چگونه کاشته میشود

نحوه آبیاری این نهال به چه شکل هست

میزان ارتفاع این نهال با دریا چقدر باید باشد

در چه مناطقی می توان نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 را کاشت.

نیاز سرمایی این نهال

چه کود هایی برای نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 مورد استفاده قرار میگیرد.

ارزش غذایی محصول نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 بررسی می شود.

شکل و طعم نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9

ارتفاع این نهال چقدر می باشد.

فاصله گذاری بین نهال موقع کاشت چقدر باید باشد.

نهال گردو ژنوتیپ کانادایی ارغوان
نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 ارغوان

نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ9 چگونه کاشته میشود

نحوه کاشت این نهال بسیار ساده می باشد ما دراین مقاله فیلمی جهت نحوه کاشت این نهال برای کاربران عزیز قرار داده ایم تا به صورت کامل نحوه کاشت این نهال را یاد بگیرید.

 

نحوه آبیاری این نهال به چه شکل هست

نیاز آبی: به طور میانگین، نهال گردو کانادایی در حدود 1000 تا 7000 متر مکعب آب در هکتار نیاز دارد. همچنین فرآیند آبیاری هر 7 الی 10 روز یک مرتبه در قسمت سایه انداز درختان انجام می شود.

نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 به افراط و تفریط در آبیاری حساس می باشد. حتما باید میزان آبی که میدهید دقت کنید. اگر بیش از حد آب دهید ریشه نهال فرسوده خواهد شد و برعکس اگر بیش از انداره بی آب نگهداری کنید ریشه نهال خشک خواهد شد.

اگر آبیاری شما بصورت زمینی با لوله های مخصوص می باشد نگذارید زمین به شکل باتلاقی در بیاید. پیشنهاد می شود بصورت قطره ای آبیاری کنید و وقتی به اندازه کافی سیراب شدند. آبیاری را متوقف کنید.

آبیاری در تابستان و زمستان بسیار متفاوت هست. طبیعی هست وقتی هوا گرم هست باید دفعات آبیاری بیشتر باشد. وقتی زمین حالت خشک پیدا کرده و از حالت نم خارج شده آبیاری را شروع کنید وقتی آب تمام زمین را خیس کرد آبیاری را متوقف کنید. بسته به منطقه شما ممکن هست دفعات و میزان آبیاری متفاوت باشد ولی در حالت عادی 4 فصل در زمستان هر 10 روز یک بار و در تابستان هر 5 روز یک بار حتما باید آبیاری شوند.شایان ذکر هت این نهال با اصلاحات ویژه ای که در نهالستان روی آن با روش های تخصصی انجام می شود این نهال مقاومت بسیار بالایی به خشکسالی دارد.

همچنین می توانید از لینک مقاله های نهال گردو دیدن فرمایید.

میزان ارتفاع این نهال با دریا چقدر باید باشد.

نهال های گردو ارتفاعی به میزان 0 تاحداکثر 2000 متر از سطح دریا را میتوانند داشته باشند تا به محصول خوب شما را بهره مند کنند. ولی نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 مخصوص ارغوان گردو میتواند در ارتفاع 3 هزار متری سطح دریا نیز کاشته شود.

در چه مناطقی می توان نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 را کاشت

این نهال با مقاومت بالایی که به سرما دارد. مناطق کوهستانی و سرد سیر و همینطور با مقاومت بالای آن به گرما در مناطق گرمسیری نیز میتوان با خیال راحت کاشت. به همین جهت تقریبا 90 درصد زمین های کشورمان برای کاشت این نهال مناسب می باشد. دقت کنید اگر خاک زمینتان شور باشد حتما با متخصصین نهالستان مشورت کنید تا راه حل های مناسب برای باردهی بالای این نهال را به شما پیشنهاد دهند.

نیاز سرمایی این نهال

همه نهال ها برای بار دادن با کیفیت نیاز به یک خواب زمستانی دارند نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 هم برای اینکه محصولات با کیفیتی ارائه دهد نیاز دارد به مقدار 600 الی 800 ساعت خواب زمستانی را در سرمای 5 الی 10 درجه زیر صفر را تجربه کند. این مقدار در درجه از اواخر پاییز شروع می شود و در اواخر زمستان تمام می شود . بعداز خواب زمستانی این نهال بدلیل دیرگل بودن از اواخر فروردین شکوفه میدهد.

کود های مورد نیاز نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9

یکی از ضروریات رشدنهال تقویت خاک با کود های مناسب می باشد ، این کود ها از طریق آزمایش و بررسی توسط کارشناسان مربوطه تعیین می گردد. عناصری از قبیل: فسفر، ازت، پتاسیم، روی، آهن، کلسیم و مس در صورت کمبود و نیاز خاک، پیش از کاشت نهال گردو همراه با خاک مخلوط شده و در گودال ها ریخته می شوند.باید از کود هایی استفاده شود که همه این نیاز های نهال را تامین کند از جمله کود پتاسیم کود سه بیست کود شیمیایی و کود حیوانی.

کوددهی درختان گردو به چه صورت است؟

قابل توجه : کوددهی پیش از کشت، امری مهم و ضروری است و تاثیر به سزایی در رشد نهال ها دارد.

نهال گردو کانادایی در سال های ابتدائی پس از کاشت، به دلیل ریشه زایی و رشد بسیار، نیازمند ترکیب کود آلی به همراه کود شیمیایی است که در فصل زمستان درقسمت سایه انداز درخت به صورت چال کود به گیاه داده می شود.

ارزش غذایی محصول نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9

همانطور که میدانید در گردو مقدار زیادی از چربی های مفید وهمچنین مقداری قابل توجهی از مواد غذایی زیر را شامل می شود.

فیبر زیاد و کربوهیدرات کمی دارد. این نوع مغز سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است. ۲۸ گرم گردو ۱۸۵ کالری دارد. این میزان گردو همچنین حاوی ۴ گرم پروتئین، ۱۸ گرم چربی و ۳ گرم کربوهیدرات است. در ادامه ارزش غذایی گردو آورده شده است.

  • فیبر: ۱٫۹ گرم
  • کلسیم: ۲۷ میلی‌گرم
  • منیزیم: ۴۴ میلی‌گرم
  • فسفر: ۹۸ میلی‌گرم
  • پتاسیم: ۱۲۵ میلی‌گرم
  • سلنیوم: ۱٫۳ میلی‌گرم
  • فولات: ۲۸ میلی‌گرم
  • ویتامین آ: ۵ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • ویتامین ای: ۰٫۷ گرم

همه مواردی که شمردیم برای رشد و سلامتی بدن مورد نیاز هستند. اگر بصورت مرتب به اندازه مورد نیاز گردو مصرف کنید از بیماری های قلبی در امان بوده و سیستم گوارشی و سیستم عصبی سالمی خواهید داشت دچار یبوست نمیشوید . از توصیه های امام علی خوردن گردو در زمستان برای گرم نگه داشتن کلیه ها و جلوگیری از عفونت کلیه میشه یاد کرد. گردو میتواند یکی از مغذی ترین و مقوی ترین ارزش غدایی را داشته باشد. در این مقاله نمی توانیم به بیش از این به ارزش غذایی گردو بپردازیم در مقالات دیگر برای خواص گردو بیشتر پرداخته ایم که میتوانید در همین سایت آنها را مطالعه فرمایید.

شکل و طعم گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9

گردوی ژنوتیپ کانادایی مخصوص ارغوان نهال ظاهری وسوسه بر انگیز دارد. هرکسی آن را ببیند هوس میکند حتما طعم لذیذ این گردو را بچشد. شکل بزرگ دایره ای شکل مایل به بیضی دارد که به راحتی از مغز آن جدا میشود .گردو کانادایی ارغوان درشت است و 15 گرم وزن دارد و مغز آن حدود 10 گرم است.

رنگ مغز این گردو سفید مایل به شیری می باشد.طعمی واقعا متفاوت تر از بقیه گردو ها دارد . طعم لذیذ و خوش طعم این گردو باعث شده هر روز هزاران طرفدار را به خود جلب کند. ما هر سال شاهد فروش چند برابری این نهال در نهالستان هستیم و خوشحالیم که با تولید همچین نهالی و ارائه آن به بازار محصول بی نظیری از گردو را در خدمت هموطنان عزیز قرار داده ایم.

محصول گردوی ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 را میتوان به جرات بهترین گردو در بین گردو ها شناخت. این گردو هر روز که شناخته تر می شود طرفداران زیادی پیدا میکند. درحال حاضر شیرینیجات و آجیلی های خیلی زیادی از نقاط مختلف کشورمان این محصول را در ویترین محصولات خود به کار میگیرند. طعم هر شیرینی را لذیذ میکند در هر شکلاتی استفاده شود طعمی بی نظیر و دلچسب به آن می دهد.

ویژگی های منحصر به فرد نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9

  1. نهال گردو کانادایی در مناطق کوهستانی و سردسیر پرورش می یابد
  2. نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 توانایی رشد در ارتفاع 0 تا 3000 متر از سطح دریا را دارد. همچنین در برابر خشکی و کم آبی و همچنین آفات و بیماری ها از مقاومت خوبی برخوردار است.
  3. بسیار دیرگل و زودخزان در پاییز است.
  4. گردوی این نهال بسیار درشت است و 15 گرم وزن دارد و مغز آن 10 گرم است.
  5. خصوصیات مهم آپومیکسی دارد.
  6. محصول دوبار گل است.
  7. اگر به دنبال نتیجه گیری سریع در درآمد محصول هستید، بهترین انتخاب است.
  8. درصد مغز 65 درصد است که ارقامی مانند چندلر و فرنور زیر 47 درصد است.
  9. این رقم برخلاف چندلر و فرنور زودخزان است یعنی سرمای پاییزی آسیبی نخواهد زد و برای مناطق با سرمای بسیار سخت زمستان مقاوم است.
  10. کیفیت محصول گردو کانادایی ارغوان بسیار بالا بوده و ظاهر میوه، بیضی شکل و درشت است. همچنین رنگ مغز آن، روشن است و درصد چربی بالایی (در حدود 75 درصد) دارد.
  1. در تابستان گرما را تا دمای 50 درجه سانتیگراد  تحمل می کند و در زمستان جوانه های گردو ارغوان ۷۰۰ – ۱۵۰۰ ساعت دمای زیر ۱۱- درجه سانتیگراد را تحمل می کنند. به همین علت می توان گفت در اکثر مناطق ایران قابلیت کاشت و پرورش را دارد..
  2. برخلاف رقم چندلر و فرنور که ریزش میوه دارند، این رقم بدون ریزش میوه است.

 

میزان باردهی گردو کانادایی

نهال گردو کانادایی بسیار پربار و باردهی آن از همان سال اول است و به مرور میزان باردهی آن بیشتر می‌شود. تولید اقتصادی نهال گردو کانادایی از سال چهارم است و حداکثر میزان باردهی گردو کانادایی در هکتار بالای 10 تن است.

عمر درخت گردو کانادایی

عمر درخت گردو کانادایی به دو عامل بسیار مهم، وابسته است: میزان رسیدگی باغدار و شرایط آب و هوایی منطقه کاشت. با رسیدگی به این دو فاکتور می توانید عمر درخت گردو کانادایی را افزایش دهید. توجه به شرایط آب و هوایی و سازگاری آن یکی از نکات مهم در زمان خرید نهال گردو کانادایی است.

متوسط عمر درخت گردو کانادایی ارغوان حدودا 100 سال است که در این مدت بهترین عملکرد را دارد و سوددهی بالایی برای باغداران و سرمایه گذاران دارد.

عوامل مهم دیگر عبارتند از: هرس کردن سالیانه، پیشگیری و مقابله با آفات و بیماری‌ها، زهکشی مناسب و کود دادن به موقع.

 

ارتفاع درخت گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9

این نهال از لحاظ رشد و قدرت رویشی متوسط بوده و به صورت نیمه کوتاه می باشد رشد نهال به صورت عمودی نبوده و اندکی متمایل به سمت راست و یا چپ می باشد.  نهایت ارتفاع درخت گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 ارغوان 6 متر می‌باشد.

 ویژگی های ظاهری

از مشخصات ظاهری نهال گردو ژنوتیپ کانادیی تیپ 9 می توان به دیرگل بودن و مقاومت آن در برابر سرما اشاره کرد (برای کاشت در مناطق سردسیر و کوهستانی، رقم مناسبی است) , همچنین 75 درصد جوانه های زایشی به صورت جانبی بر روی شاخه های نهال تشکیل می شوند؛ میوه های گردو در انتهای شاخه ها و به صورت جانبی در دسته های 4 – 5 تایی نمایان می شوند.

نهال گردو کوپه کانادایی؛ عوامل موثر در رشد

خاک و ویژگی های آن: درختان گردو به دلیل دارا بودن سیستم ریشه بندی عمیق و گسترده، نیازمند خاک هایی با حداقل عمق یکونیم متر  تا 2 متر می باشند لذا خاک هایی با جنس و بافت لومی گزینه ای مناسب برای کاشت و پرورش این درختان است.

عوامل موثر در رشد نهال کردو کانادایی

نکته: ترکیب خاک های لومی عبارتست از: 40 درصد شن – 40 درصد سیلت – 20 درصد رس، این ترکیب به دلیل برخورداری از قابلیت زهکشی برای کاشت گردو بسیار مناسب است؛ PH مطلوب برای رشد درختان گردو در حدود 6.5 تا 7.5 می باشد.

 

فاصله کاشت نهال گردو کانادایی

به منظور کاشت نهال پیوندی گردو نظیر نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 که ارتفاع رشد آن نیمه کوتاه است، فواصل کاشت میان درختان 7*7 متر در نظر گرفته می‌شود؛ الگوی کاشت و احداث باغات گردو به شکل مربعی توصیه می شود.

نهال گردو کانادایی ؛ هرس

عملیات هرس نهال گردو کانادایی در مناطق سردسیر غالبا از اسفند ماه تا فروردین ماه صورت می گیرد؛ هرس کردن به منظور بریدن و حذف شاخه های اضافی، بیمار و خشکیده انجام می شود.

نکته: هرس ارقامی که باردهی آنها به صورت انتهایی است، به فرم جامی کلاسیک و ارقامی که باردهی جانبی دارند به فرم محور تغییر شکل یافته اجرا می شود.

 

خرید نهال گردو کانادایی

ویژگی های ظاهری نهال گردو کوپه کانادایی

از مشخصات ظاهری این رقم می توان به دیرگل بودن و مقاومت آن در برابر سرما اشاره کرد (برای کاشت در مناطق سردسیر و کوهستانی، رقم مناسبی است)؛ همچنین 75 درصد جوانه های زایشی به صورت جانبی بر روی شاخه های نهال تشکیل می شوند؛ میوه های گردو در انتهای شاخه ها و به صورت جانبی در دسته های 4 – 5 تایی نمایان می شوند.

خاستگاه نهال گردو خوشه ای کانادایی

خاستگاه این رقم، منطقه ی آمریکای شمالی و کشور کانادا بوده و برای پرورش درمناطق سردسیری رقمی مناسب است.

خرید و سرمایه گذاری روی نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ9

نهالستان ارغوان گردو هرگز پیشنهادی به باغداران عزیز نمیدهد مگر اینکه روی آن پیشنهاد اطمینان کامل داشته باشد. نهال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 یکی از پیشنهاد های خاص نهالستان به هر خریداری هست که میخواهد در مدت کم به سود کلان برسد. این نهال میتواند هر باغداری را به سود کلان برساند. با خرید این نهال پشتیبانی قطعی نهالستان را خواهید داشت.

با خرید رقم اصلاح شده این نهال طی 5 سال صاحب یک باغ گردوی بی نظیر خواهید شد و از این نعمت زیبای خدا که خواهان بسیار زیادی دارد هر روز بیشتراز دیروز پیشرفت محسوس را خواهید دید و از منظره زیبای گردو های درشت 15 گرمی لذت خواهید برد.

نهال گردو ژنوتیپ کانادایی ارغوان
مغز گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ 9 ارغوان

علاوه بر سود بی انتهای این گردو از مهمانان ویژه خود با این میوه پذیرایی خواهید کرد و قطعا از لذت بردن آشناهایتان از میل کردن این میوه بی نظیر لذت خواهبد برد. وعده ما در باغ و زمینتان موقع کاشت . به امید دیدارتان در باغ های زیبای منطقه شما

سخن آخر

نهالستان ارغوان گردو همواره پشتیبان بی ادعای همه مشتریان عزیز در سراسر کشور می باشد. هرگونه مشاوره و راهنمایی موقع خرید لازم باشد مدیریت نهالستان با اشتیاق منتظر خدمات رسانی به هموطنان عزیز آماده پاسخگویی می باشد. مهندس رسول بابایی کارشناس برتر نهال با شماره های ثبت شده در پایین صفحه آماده پاسخگویی به مشتریان عزیز در سراسر کشور می باشد.

این مقاله ادامه مقاله نهال گردو ژنوتیپ برتر کانادایی تیپ 9 در سایت قدیمی ما هست جهت اطلاع بیشتراز این نهال مب توانبد به این لینک مراجعه فرمایید با تشکر مدیریت سایت.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

ارتباط با تلگرام

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها