گردو هارتلی

خرید نهال گردو هارتلی 

نهال گردو هارتلی اصالتی آمریکایی دارد و از ارقام پوست کاغذی گردوها به شمار میرود دارای مغزی درشت و روشن رنگ است که این دلایل محبوبیت اقتصادی گردو هارتلی را چندین برابر کرده است.

با یک گردوی پوست نازک دیگر همراه ما باشید

هارتلی دارای مغزی روشن رنگ و درشت می باشد که در واقع می توان گف حدود 60 درصد وزن گردو مغز آن می باشد . گردو گرد , بیضی شکل و دارای پوستی نازک است واین عمر باعث سهولت جدا کردن پوست از مغز گردو شده است . از نظر ارتفا باد گفت ارتفاع و رشد درخت به رسیدگی و مراقبت درخت بستگی دارد و اگر درخت در شرایط خوبی باشد تا ارتفاع 5 متر نیز رشد می کند.

گردو هارتلی
گردو هارتلی

منطقه مناسب کاشت

 زمان گلدهی نهال گردو هارتلی ❆  فروردین و اردیبهشت است پس مناطقی که دارای بهار سرد است مناسب کاشت نیست زیرا احتمال سرمازدگی و از بین رفتن شکوفه ها وجود دارد سرمای موجود در مناطق سردسیر اجاره شده به درخت را نمی دهد در نتیجه منطقه مناسب نهال گردو هارتلی مناطق با آب و هوای معتدل است

کاشت

برای کاشت درخت هارتلی اولین و مهمترین موضوع خاک است . خاک مناسب برای کاشت نهال گردو هارتلی ❆ خاک حاصلخیزی است که قبل از کاشت آن را با کوددهی مناسب برای کاشت آماده کرده باشید. بعد از خاک میرسیم به گودالی که قرار است ریشه درخت در آن قرار بگیرد شما برای هارتلی باید گودال های عمیق و عریض تر از ر یشه درخت حفر کنید و بعد از قرار دادن ریشه درخت داخل گودال دور آن را با خاک حاصلخیر پر کرده و آبیاری کنید. زمان مناسب کاشت این درخت در فصل بهار است زیرا این فصل دارای هوای معتدل است نه خیلی گرم و نه خیلی سرد درست است گفتیم درخت هارتلی در مناطق سرد عملکردی ضعیفی از خود نشان می دهد و دچار گل ریزی می شود اما هارتلی هم مانند نهال های دیگر گردو برای رشد و باردهی نیاز سرمایی دارد. نیاز سرمایی درخت گردو هارتلی 17 الی 25 شبانه روز در دمای 5 الی 10 درجه می باشد. فواصل کاشت این درخت در حالت ایده آل بهتر است 7*7 یا 8*8 باشد. 

آبیاری

درختان در روزهای اولیه کاشت برای رشد و نمو بهتر و بیشتر به آب فراوان نیاز دارند و باید آنها را از آب بی نیاز کرد اما بعد از پا گرفتن درخت دیگر نیاز به آب یاری مداوم و زود هنگام نیست. در فصل بهارهر 10 روز یکبار و در فصل تابستان هر 7 روز یکبار کافی است. اما آبیاری در فصل زمستان و پاییز به چه شکل باید باشد ؟ باتوجه به اینک درخت برای رشد خود به مقدار کافی آب نیاز دارد اما آبیاری همیشه مفید نیست و گاها باعث آسیب رسیدن به درخت میشود مثلا در فصل پاییز و زمستان آبیاری به رشد درخت هیچ کمکی نمی کند . بلکه  باعث سرما زدگی و ضعیف شدن درخت می شود.

گلدهی

زمان گلدهی نهال گردو هارتلی ❆ اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت میباشد .

باردهی

 در سال اول بعد از کاشت شروع به باردهی می کند البته باردهی اقتصادی درخت بعد از رسیدن به بلوغ میباشد که در این صورت میتوانید برای هر هکتار حدود 7 تن محصول در نظر بگیرید.

عمر درخت

وقتی بحث از عمر درخت میشود باید بگوییم عمر درخت بستگی به کیفیت زندگی  , نگهداری , تغذیه و رسیدگی آن دارد و در حالت ایده آل درخت می تواند تا 100 سال عمر کند و باردهی اقتصادی داشته باشد .

هرس درخت

همانند درختان دیگر درخت گردو نیز در سال به دو بار هرس نیاز دارد اولی هرس فرمدهی دومی هرس باردهی که هرس فرمدهی  پس از برداشت محصول در تابستان و هرس باردهی درآخر زمستان انجام می شود. 

درخت گردو

درخت گردو یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین درخت هاست دلیل این محبوبیت استفاده فراوان میوه آن در مصارف گوناگون می باشد. از جمله… 1 گردو یکی از مغز ها اصلی سبد آجیلی می باشد 2 مصرف گردو در شیرینی پزی ها بسیار زیاد است 3 مصرف در غذا های گوناگون ایرانی و غیر ایرانی 4 همچنین علاوه بر مصارف خوراکی استفاده دارویی فراوانی نیز دارد مغز گردو بسیار خوش طعم  و سازگار با عموم ذائقه ها می باشد و همینطور بدلیل خواص فراوانی که دارد از ارزش غذایی بالایی بهره مند است. محبوبیت مغز گردو کاشت درخت گردو را به یک سرمایه گذاری پر سود و اقتصادی تبدیل کرده است . زیرا درخت گردو در 3 الی 4 سال به باردهی بالا و اقتصادی می رسد درختان گردو اقلام بسیار زیاد با ویژگی ها متفاوت دارند از جمله ..

گردو چندلر

گردو کاغذی

و… هرکدام از این نوع گردو ها باید طبق قواعد خود رسیدگی و نگهداری شوند تا به باردهی اقتصادی برسند  که برای آشنایی با هرکدام میتوانید روی نام آن کلیک کنید.

فواید گردو بر بدن چیست؟

برای سلامت پوست و مو و جلوگیری از چروک شدن پوست بسیار مفید است گردو دارای فیبراست  وبه کم کردن وزن کمک بسیار می کند سلامت روده در پیشگیری از سرطان کاربرد دارد. علاوه بر مغز گردو برگ گردو هم مصارف زیادی دارد و برای بدن مفید است از جمله …

درمان اسهال

التهاب دستگاه گوارش

تصفیه خون

درمان عفونت

درمان دیابت

گردو هارتلی
گردو هارتلی

 

نهال گردو هارتلی 

نهال گردو هارتلی ارغوان از با کیفیت ترین نهال ها در بازار نهال فروشان است. شما با انتخاب ارغوان گردو برای خرید نهال های خود راهتان را در کاشت و پرورش هموارتر میکنید و میتوانید اطمینان خاطر داشته باشید که تمام زحمات شما با چند سال صبر کردن به بار خواهد نشست زیرا ما از کیفیت نهال های خود اطمینان داریم . در تمامی مراحل کاشت , پرورش و نگهداری درخت مشاورین و مهندسین ارغوان گردو در خدمت شماست. ارغوان گردو نماد کیفیت , اعتبار , خدمت  و اطمینان می باشد.

logo arghavangerdo
ارغوان گردو مهندس بابایی

نهالستان ارغوان گردو

تهالستان ارغوان گردو مهندس رسول بابایی یکی از نهالستان های بنام در آذربایجان غربی می باشد و در سایه تلاش مهندسین خود نهال های باکیفیت و مرغوب تحویل باغداران عزیز میدهد . این مرغوبیت در طی سالیان با رضایت مشتریان به اثبات رسیده است و بسی جای شکرگذاری دارد که در انجام کار خود سربلند هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

ارتباط با تلگرام

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها