sowing-the-seeds-of-fr

شکار کنترل نشده و تخریب محیط زیست در جنگل های استوایی، که مطالعات قبلی با کاهش حیوانات بزرگ در این بیوم مرتبط است، ممکن است مانع تجدید نسل گونه های گیاهی بزرگ میوه و دانه شود. چنین تخریب زمانی رخ می دهد که دانشمندان هنوز در حال کشف چگونگی کمک حیوانات بزرگ به استراتژی های تولید مثل گیاهان هستند.

اکنون تیمی از محققان دانشگاه کیوتو دریافته اند که لمور قهوه ای بزرگترین حیوان میوه خوار شمال غربی ماداگاسکار است که میوه ها را می بلعد و دانه ها را پراکنده می کند.

هیروکی ساتو از دانشکده تحصیلات تکمیلی مطالعات منطقه آسیا و آفریقا توضیح می دهد: “از مشاهدات روزانه و شبانه ما از Eulemur fulvus، لمور قهوه ای از میوه دو گونه درخت بزرگ در جنگل های خشک استوایی پارک ملی Ankarafantsika تغذیه می کند.”

به دلیل انزوای ماداگاسکار از دوره کرتاسه، این جزیره از پرندگان و پستانداران بزرگ میوه خوار که در دیگر خشکی ها زندگی می کنند، به جز پستانداران نسبتا کوچکتر Lemuridae خالی است. با وزن دو تا سه کیلوگرم، بزرگترین لمورهای میوه خوار در این مطالعه به دلیل تجدید گیاهان میوه درشت، که قطر دانه های آنها یک سانتی متر یا بیشتر است، اعتبار دارند.

هیروکی ساتو از دانشکده تحصیلات تکمیلی مطالعات منطقه آسیا و آفریقا توضیح می دهد: “از مشاهدات روزانه و شبانه ما از Eulemur fulvus، لمور قهوه ای از میوه دو گونه درخت بزرگ در جنگل های خشک استوایی پارک ملی Ankarafantsika تغذیه می کند.

به دلیل انزوای ماداگاسکار از دوره کرتاسه، این جزیره از پرندگان و پستانداران بزرگ میوه خوار که در دیگر خشکی ها زندگی می کنند، به جز پستانداران نسبتا کوچکتر Lemuridae خالی است. با وزن دو تا سه کیلوگرم، بزرگترین میوه خوار است.

sowing-the-seeds-of-fr
ساتو می‌گوید: «ترکیب استراتژی‌های رفتاری حیوانات و ویژگی‌های عملکردی دانه‌ها و نهال‌ها ما را به درک جدیدی از پراکندگی بذر و تنوع بازسازی جنگل سوق داد. “با کمک به این بازسازی جنگل های استوایی، میوه خوار در خطر انقراض نیز به حفظ تنوع زیستی کمک می کند. مطالعه ما اهمیت تعامل دست نخورده گیاه و حیوان را در زمینه حفظ اکوسیستم های سالم نشان می دهد.” این مطالعه در مجله Scientific Reports منتشر شده است.

sowing-the-seeds-of-fr-2

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

ارتباط با تلگرام

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها