گردو تو سرخ

 

کشور سازنده نهال

نهال گردو توسرخ قرمز یک رقم آمریکایی است. البته این رقم به علت میوه‌های خوشرنگی که داشت، به سرعت مورد توجه سایر باغداران در کشورهای دیگر نیز قرار گرفت.

خصوصیات نهال گردو

نهال گردو توسرخ یکی از ارقام پیوندی گردو میباشد که قدرت رشد نسبتا متوسطی دارد. مهم‌ترین خصوصیت درخت گردو توسرخ میوه‌های قرمز رنگ آن است. لازم بدانید هیچ رقم گردوی دیگری به این رنگ وجود ندارد. این رقم در مناطق با آب و هوای معتدل و نیمه گرمسیری و نیمه سردسیری میتواند به خوبی رشد نماید. محصول‌دهی آن نسبتا بالاست و عمر اقتصادی بسیار طولانی دارد. نهال گردو توسرخ به سرعت در سن 3 سالگی محصول‌دهی خود را آغاز میکند. و پس از آن هرساله محصول‌دهی درختان بهبود میابد. این رقم پایه کوتاه است و نهال‌های آن ارتفاع چندان زیادی ندارند. این موضوع به سهولت در عملیات برداشت محصولات کمک شایانی مینماید.

درخت گردو توسرخ دیرگل است. از این رو نگرانی بابت کاشت آن در مناطق سردسیری با سرمای ناگهانی بهاره وجود ندارد. این نهال به بهترین حالت در نهالستان رویال نهال رونق اصلاح شده و آماده ارسال می باشد.

حداکثر عملکرد میوه در هکتار

عملکرد درختان گردو توسرخ مناسب است. این رقم درختان قدرتمندی دارد که قادرند در سال بین 4 تا 5 تن میوه در هکتار تولید کنند. به این‌ ترتیب و با توجه به محصول‌دهی بالای درختان توسرخ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاشت در باغ به حساب میاید.

زمان شروع به محصول‌دهی نهال گردو تو سرخ

درخت گردو توسرخ به سرعت محصول‌دهی را آغاز میکند. تنها 2 تا 3 سال پس از کاشت، درخت شروع به تولید محصول مینماید. این محصول‌دهی هرساله بهبود یافته و با رسیدن به سن بلوغ به میزان حداکثری خود میرسد.

فاصله کاشت نهال گردو

فاصله کاشت نهال‌های گردو توسرخ را باید با توجه به رشد و گستردگی شاخه‌ها و برگ‌های آن در دوران رشد کامل درخت، محاسبه نبود. به این ‌ترتیب توصیه میکنیم، این رقم را در فواصل منظم 7 متری از هر طرف بکارید. تا درختان فضای کافی برای رشد را داشته و مانع از دریافت نور توسط سایر شاخه‌ها و درختان نشوند.

ارتفاع از سطح دریا

درختان گردو توسرخ را میتوانید در ارتفاع از سطح دریای بین 0 تا 1200 متر بکارید. با کاشت نهال در این ارتفاع بهترین سازگاری و بهره وری را از درختان شاهد خواهید بود. این میزان ارتفاع در 95 درصد باغات کشورمان مقدور هست و نگرانی برای کاشت این نهال از لحاظ ارتفاع از سطح دریا وجود ندارد.

درصد چربی

چربی مغز میوه گردو برای بدن بی ضرر است. گردو توسرخ درصد چربی بالایی دارد.

شکل گردو تو سرخ

گردوهای توسرخ بیضی شکل و خوش فرم هستند. پوسته چوبی این رقم ضخامت زیادی ندارد و به راحتی از مغز آن جدا میشود.

 

حداکثر ارتفاع درخت گردو تو سرخ

درخت گردو توسرخ پاکوتاه است. این رقم در شرایط آب وهوایی مناسب در کشورمان حداکثر قادر است تا 6 متر رشد نماید. البته باغداران حرفه ای با استفاده از روش‌های هرس فرم ارتفاع درختان را کنترل میکنند. چراکه ارتفاع کمتر درختان هزینه‌های نگهداری از آن را کاهش داده و در سهولت برداشت محصولات موثر است.

نیاز سرمایی نهال گردو تو سرخ

طبق بررسی کارشناسان رویال نهال رونق نیاز سرمایی درختان گردو توسرخ بین 1500 تا 1800 ساعت قرار گیری در دمای کمتر از 11 درجه سانتیگراد است. برطرف سازی این نیاز درختان به افزایش عملکرد آنها در سال جدید و افزایش تحمل سرمایی و گرمایی درختان کمک میکند.

سهولت جداشدن مغز از پوست چوبی

یکی از ویژگی‌های مثبت در این رقم سهولت جداسازی مغز میوه از پوسته چوبی آن است. این مورد مصرف آن را آسان میکند. از این رو مصرف کنندگان بیشتری به خرید این محصول روی میاورند.

عمر اقتصادی درخت گردو تو سرخ

عمر اقتصادی درختان گردو تابعی از شرایط نگهداری؛ شرایط محیطی، نحوه رسیدگی و سلامتی درختان است. به این‌ترتیب به صورت میانگین عمر اقتصادی درختان گردو توسرخ حدود 80 سال است.

رنگ مغز گردو تو سرخ

این رقم به رنگ خاص مغز میوه‌هایش مشهور است. همانطور که میدانید رنگ مغز میوه این رقم سرخ است.

وزن گردو تو سرخ

گردو توسرخ نسبتا درشت است. مغز آن به همراه پوسته چوبی وزنی معادل 12 گرم دارد. 50 گرم از این وزن را مغز میوه تشکیل میدهد.

مقاومت در برابر آفت

مقاومت درخت گردو توسرخ در برابر آفات بسیار عالی است. اما برای پیشگیری از حمله ناگهانی آفات و بیماری‌ها؛ باید درختان را به صورت منظم هرساله سمپاشی کنید.

 رقم گرده افشان

گرده برای سازگار برای درخت گردو توسرخ؛ استفاده از نهال گردو چندلر و فرانکت است. گلهای درخت توسرخ با این دو رقم سازگار بوده و در فصل گرده افشانی به افزایش تولید میوه کمک میکند.

میزان آبیاری نهال

طبق نظریه کارشناسان ارغوان گردو درخت گردو توسرخ دربرابر خشکی تا حدودی متحمل است. از این رو باید درختان را به صورت منظم آبیاری نمایید. آبیاری درختان گردو توسرخ در سال اول باید در فواصل زمانی کوتاهتری انجام شود. در سالهای بعدی درختان را در فواصل منظم هر 10 تا 20 روز یکبار آبیاری کنید.

با استفاده از روش آبیاری تحت فشار قطره ای، درختان به صورت فصلی و منظم آبیاری میشوند. این روش به صرفه جویی در مصرف آب کمک شایانی نموده و از رشد علف‌های هرز در باغ پیشگیری مینماید. از همه مهم‌تر آبیاری به روش غرقابی به علت جاری شدن آب در سرتاسر باغ، باعث گسترش بیماری و آفات در سطح باغ میشود. استفاده از روش آبیاری تحت فشار میتواند در کنترل بیماری‌ها و آفات نیز موثر باشد.

 

 خرید اینترنتی نهال گردو توسرخ

خرید اینترنتی نهال گردو تو سرخ: برای خرید آنلاین نهال گردو شما باغداران محترم ابتدا به سایت ما مراجعه نموده و پس از مطالعه اطلاعات  نهال‌های گردو متناسب برای باغتان را شناسایی نمایید. سپس با مشاوران ما تماس بگیرید تا با ارائه مشاوره‌های رایگان شما را تا خرید بهترین نهال گردو یاری نمایند.

خرید اینترنتی نهال گردو یکی از مطمئن‌ترین روش‌های خرید نهال میباشد. که علاوه بر کاهش هزینه‌های رفت و آمد و اتلاف زمان باغداران؛ به آسانی با بهترین نهالستان گردو در سرتاسر کشور در ارتباط خواهید بود.

ارزش و قیمت نهال گردو توسرخ

نهال گردو توسرخ یکی از ارقام خاص و پرطرفدار در کشورمان است. قیمت نهال گردو توسرخ بین 380 تا 400 هزار تومان میباشد. نهال‌های گردو پس از ثبت سفارش خرید نهال گردو توسرخ به همراه گواهی سلامت؛ ضمانت 5ساله نهالستان؛ تاییدیه جهاد کشاورزی و کارت قرنطینه و کارت عاری از آفات برای شما باغداران محترم ارسال میشوند.

نهالستان ارغوان گردو قدیمی ترین و بزرگترین نهالستان در شمال غربی کشورمان است. که سابقه فعالیت آن نزدیک به یک قرن میرسد. این مرکز کلیه مجوزهای معتبر و قانونی را از جهاد کشاورزی دریافت نموده و با استفاده از تیم متخصص و حرفه ای اقدام به تولید و پرورش و فروش نهال گردو در سرتاسر کشور مینماید.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

ارتباط با تلگرام

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها