نهال بادام شکوفه ✤

با یک نهال دیرگل دیگرآمدیم

نهال های دیر گل در مناطق سردسیر طرفدار بسیار زیادی دارند و البته عملکرد خوبی هم دراین مناطق از خود نشان میدهند .

بریم نهال دیرگل شکوفه رو بررسی کنیم

نهال بادام شکوفه  دیر گل اصالتی فرانسوی دارد این نهال همانطور که از نامش پیداس دیرگل است حتی میتوان گفت نوع خیلی دیرگلی دارد و این عمر باعث حفاظت از سرمازدگی میشود همانند نهال های دیرگل دیر محصولی پربار و با کیفیت دارد. شکل ظاهری درخت شکوفه گسترده و بازاست. و قدی حدود 6 تا 8 متر می تواند داشته باشد البته این ها همگی به شرایط نگهداری و رسیدگی که در رشد درخت بسیار تاثیر گذار است بستگی دارد.

کیفیت و دیرگل بودن درخت بادام شکوفه برمحبوبیت درخت افزوده است.

شرایط نگهداری

درخت بادام شکوفه همانند گیاهان دیگر بسیار به نگهداری حساس هستند باغداران باید درنگهداری از آنها کوشا باشند تا به باردهی اقتصادی و با کیفیت برسند

عوامل مهم نگهداری عبارتند از …

خاک

 رشد بادام شکوفه در خاک های مرطوب بهتر و مطلوب تراست هرچه رطوبت خاک بیشتر باشد رشد بیشتری خواهید داشت

کاشت

در زمان کاشت نهال به عواملی مانند خاک , عمق گودال , فاصله کاشت و.. توجه داشته باشید همانطور که گفته شد نهال بادام شکوفه ✤ به صورت گسترده رشد میکند پس حداقل فاصله کاشت باید 7*7 باشد گودال هایی که قرار است نهال داخل آن قرار داده شود را باید عمیق تر و عریض تر از ریشه درخت باشد تا ریشه جای کافی برای رشد و پا گرفتن در روزهای اولیه داشته باشد.

آب وهوا

برخلاف خاک درخت که هرچه مرطوب تر باشد درخت عملکرد بهتری خواهد داشت از لحاظ آب و هوایی منطقه ای که درخت در آنجا کاشته می شود نباید مرطوب باشد و مرطوب بودن منطقه بر گلدهی و محصول دهی درخت اثرمخرب دارد و همچنین رساندن نور کافی به درخت یکی دیگر از عوامل مهم و ضروری است

کوددهی

باتوجه به خاک و بعد از آنالیز خاک متوجه می شوید که چه موادی در خاک موجود نیست و نیاز است ک این مواد برای رشد بهتر درخت به خاک اضافه شود علاوه بر این گیاه به یک سری کودهای دیگر برای تحریک رشد و مقاوم شدن در برابر آفات و بیماری ها نیز نیاز دارد . بهترین کود برای این نوع درخت کود پوسیده حیوانی است که هر5 تن برای یک هکتار مناسب است.

هرس

هرس درختان یکی از عوامل بسیار ضروری و واجب در رشد و محصول دهی درختان است به صورت عمده درختان دو بار در سال نیاز به هرس دارند که هرس اول به برای حذف شاخ و برگ های زائد و هرس دوم برای فرم دهی درخت انجام میشود هرس حذف در فصل تابستان پس از برداشت محصول و هرس فرمدهی در ائاخر پاییز یا اوایل زمستان قبل از شکوفه دهی انجام می شود

نیاز سرمایی

در ابتدای کاشت نهال برای رشد مطلوب نهال بادام شکوفه ✤ دمای 10 درجه سانتی گراد مورد نیاز است به همین دلیل کاشت درخت در اواخر پاییز توصیه میشود این درخت برای عملکرد مناسب در فصل گلدهی به 4 تا30 شبانه روز سکونت در هوای سرد زیر 7 درجه نیاز دارد وگرنه در فصل گلدهی دچار ریزش گل میشود و میزان محصول دهی افت میکند.

آبیاری

در فصل بهار هر10 روز یکبار و در فصل تابستان هر 7 روز یکبار نیاز به آبیاری است. کاشت درخت نهال بادام شکوفه بیشتر و عمدتا در شهر های میاندوآب و آذرشهر دیده می شود.

عمر درخت

عمر درخت پس از رسیدگی و مراقبت مناسب از درخت 35 الی 45 سال تخمین زده شده است . درخت بعد از این طول زمان  بطور کامل خشک نمیشود و همچنان باردهی دارد ولی به نسبت قبل مقدار باردهی کمتر و کیفیت محصولات پایین تر می آید.

گلدهی

 شروع گلدهی نهال بادام شکوفه ✤ چند روز پس از بادام آذر است میزان محصول دهی این بادام بسته به مراقبت های درخت در هر هکتار 1 تا 10 تن می باشد پس در صورتیکه رسیدگی لازم درخت انجام شود به باردهی اقتصادی بالا خواهید رسید

خواص بادام شیرین
بادام تلخ

علاوه بر نوع شیرین بادام نوع تلخ آن نیز بسیار مفید است البته از تلخ صرفا استفاده دارویی می شود و قابل خوردن نیست.

از جمله فواید بادام تلخ  به شرح زیر است

درمان اسپاسم های عضلانی

کاهش سردرد

رفع یبوست

التیام سوختگی

رفع خارش

مفید برای تنگی نفش

پاکسازی ریه

رفع بوی بد پا و زیر بغل

درمان زخم های کهنه

از بین بردن سنگ کلیه

خواص ضد سرطانی

و ….

   بادام های شیرینی به دلیل مغز شیرین و جا داشتن در سبد آجیلی بسیار پر طرفدار هستند همچنین روغنی که از هسته بادام به دست می آید کاربرد ههی فراوانی در تهیه داروهای گیاهی نیز دارد.

ازجمله فواید بادام

کاهش کلسترول

فواید بر پوست و مو

کاهش وزن

تنظیم قند خون

سلامت قلب

مغز بادام دارای اسید های چرب مفید و مقدار بالای فیبر است.

مغز بادام خیس خورده

اغلب مغز بادام بصورت خام یا بو داده خورده میشود اما مغز خیس خورده بادام نیزفوایدی مانند سلامت دستگاه گوارش , مقابله با سرطان , هضم راح تر مغز بادام و جذب بهتر ریز مغز ها دارد.

نهال بادام شکوفه آریا نهال

بادام شکوفه آریا از با کیفیت ترین نهال ها در بازار نهال فروشان است شما با انتخاب آریا برای خرید نهال های خود راهتان را در گاشت و پرورش هموارتر میکنید و میتوانید اطمینان خاطر داشته باشید که تمام زحمات شما با چند سال صبر کردن به بار خواهد نشست زیرا ما از کیفیت نهال های خود اطمینان داریم . در تمامی مراحل کاشت , پرورش و نگهداری درخت مشاورین و مهندس آریا نهال در خدمت شماست

خرید نهال بادام شکوفه

برای خرید نهال می توانید از طریق شماره های ثبت شده در پایین صفحه با ما در تماس باشید.

نهالستان ارغوان گردو همه نهال ها را بصورت ضمانتی تقدیم میکند.

خرید نهال تضمینی
خرید نهال تضمینی

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

ارتباط با تلگرام

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها