خرید نهال گردو اسرائیلی

نهال گردو اسرائیلی

درخت گردو جزو درختان دارای میوه خشک با ارزش بالاست که هزینه و وقت خیلی زیادی برای رشد و نمو احتیاج ندارد و از همین رو انتخاب اقتصادی خوبی برای باغداران و کشاورزان است.درخت گردو  نژاد های گوناگونی دارد که ما در اینجا به بررسی گونه گردو اسرائیلی خواهیم پرداخت پس همراه ما باشید.

گردوی اسرائیلی✽ گونه ای از نژادهای گردو است که پیدایش آن به فلسطین اشغالی برمیگردد.البته این گونه تنها در فلسطین کاشت نمیشود بلکه در اقلیم کشور ما نیز میتوان این نژاد از گردو را کاشت و به بهره وری اقتصادی رسید.

مغز گردوی اسرائیلی✽ جزو مغزیجات چرب و خوشمزه است که از آن به عنوان اجیل هم استفاده میکنند.مغز گردو اسرائیلی از مغزیجات باکیفیت و پرفروش است و صادرات ان نیز رونق چشمگیری در سال های اخیر داشته است.

ارقام دیگر نهال گردو

گردو چندلر
گردو کاغذی
گردو هارتلی

ویژگی

این نوع نهال بدلیل دیر گل بودن  برای کاشت در مناطق سردسیر مناسب تر است چون از گزند سرمای بهار در امان خواهد بود.نهال گردوی اسرائیلی را بهتر است در مناطق زمستانی ودامنه  ارتفاعات کاشت کنیم که حدود ۱۵۰۰ متر و یا بیشتر از سطح دریا ارتفاع داشته باشند.

 باید در نظر بگیریم که دمای زیر ۱۰ سانتیگراد به نهال گردوی اسرائیلی اسیب میرساند و همچنین دمای بالای ۴۵ درجه سانتی گراد میتواند موجب سوختن برگ های آن شود.

به علاوه میوه درخت گردوی اسرائیلی چوب آن نیز ارزشمند و دارای ارزش اقتصادی‌ میباشد و در صنایعی چوبی مختلفی کاربرد دارد.

از چربی و روغن مغز گردوی اسرائیلی در ساخت دارو ها و کرم های شیمیایی و پزشکی و آرایشی استفاده میشود.

خرید نهال گردو اسرائیلی
نهال گردو اسرائیلی

شکل ظاهری

در مورد شکل ظاهری درخت گردوی اسرائیلی باید گفت که این درخت پایه کوتاه میباشد که برگ های آن نسبتا کشیده بوده و محصول این درخت نیز به صورت بیضی شکل میباشد که حدود ۱۵ گرم وزن دارد. میوه گردوی اسرائیلی دو پوسته دارد که پوسته بیرونی سبز رنگ بود و پوسته دوم که کمی سفت تر بوده و مغز میوه در درون آن  جای دارد. پوسته گردو اسرائیلی نازک است و به گردو پوست کاغذی شهرت دارد.

باردهی

از نهال گردو اسرائیلی پس از سال دوم کاشت میتوان انتظار ثمردهی داشت و میزان ثمره دهی این نهال سال به سال با افزایش روبرو خواهد بود.

به طور میانگین از هر درخت گردو اسرائیلی میتوان انتظارداشت که بیشتر از  ۴۰ کیلو گرم گردو برداشت کرد.

در زمان ثمره دهی نهال گردو اسرائیلی بر روی هر شاخه حدودا ۵ الی ۲۵ عدد گردو به شکل خوشه ای یا ابشاری به ثمر می نشیند.

در مقیاس بزرگتر میتوان گفت که از هر هکتار  ۸/۵ تن محصول برداشت میشود.

عمر

شاید به این پرسش برخورد کنیم که طول عمر گردو اسرائیلی چقدر است؟ در جواب باید بگوییم که درخت گردو اسرائیلی همانند سایر نژادهای گردو عمری با صرفه اقتصادی دارد و بیش از ۷۵ سال عمر میکند.

کاشت

بهترین زمان برای کاشتن نهال گردو اسرائیلی قبل از شروع فصل سرما و یا بعد از اتمام آن میباشد.

برای کاشت نهال گردوی اسرائیلی ابتدا میبایست خاک مناسب برای رشد و نمو نهال اماده شود.برای این کار در زمین شخم زده شروع به حفر گودال های با قعر مناسب میکنیم لازم به ذکر است که هر چه عمق گودال ها بیشتر باشد ریشه نهال گردوی اسرائیلی محکم تر خواهد بود. بهترین خاک برای نهال گردوی اسرائیلی خاکی هست که مقادیری اسید در خود داشته و نیز حالت بافت ماسه ای داشته باشد تا نهال به خوبی در آن رشد کند.در کل خاکی برای نهال گردو اسرائیلی خوب است که زهکش خوبی داشته باشند همانند خاک شنی و لومی.

در کاشت نهال گردو اسرائیلی باید دقت داشت که چون این نوع نهال در زمان رشد شاخ و برگ های فراوانی می اورد باید نهال ها را  با فواصل ۷*۷ متری از هم کاشت کرد

 

آبیاری

آب دهی نهال گردو اسرائیلی در تابستان بیشتر خواهد بود و در فصول زمستان و پاییز نیاز این نهال به اب از طریقی مثل اب باران و… تامین خواهد شد و لازم به تذکر است که ابیاری در فصول زمستان و پاییز موحب سرمازدگی نهال و در نهایت گندیدن ریشه و خشک شدن نهال خواهد شد.

بیماری های درخت 

درخت گردو اسرائیلی در معرض خطراتی همانند پوسیده شدن ریشه درخت،آفت آنتراکتوز،آفت هایی مثل کرم خراط،کرم سیب،شته ،کنه زرد و همچنین کال گیاهی،بلایت گردو،شانکر باکتریایی قرار دارد.ولی با این حال میتوان نهال و درخت گردو اسرائیلی را یکی از گونه های مقاوم در برابر افات و بیماری ها دانست که این خود امتیاز اقتصادی خوبی برای کشاورز محسوب میشود.

برای جلوگیری از بیماری درخت گردوی اسرائیلی باید به طور مداوم آن را آبیاری کرده و درفواصل مناسب به آن کود داده و در نهایت با هرس آن به تقویت درخت کمک کرد.به عبارت دیگر برای افزایش طول عمر و همچنین کارایی نهال گردو اسرائیلی باید موارد زیر را انجام داد….

هرس کردن به شیوه علمی و اصولی در بازه های زمانی معین

آبیاری به موقع

رسیدگی و عملیات داشت مناسب.

ارقام نهال بادام
بادام شکوفه 
بادام آذر
بادام سهند

هرس کردن درخت

هرس کردن گردوی اسرائیلی✽ مخصوصا بعد از برداشت میوه ان توصیه میشود به دو دلیل اول اینکه شما با هرس درخت و کم کردن شاخ و برگ های اضافی موجب تقویت درخت گردو خواهید شد و دوم اینکه با این کار شما درخت گردو اسرائیلی نور لازم را جهت عمل فتوسنتز و سیتوپلاسم  به همه جای درخت میرسد.

برای هرس درخت گردو اسرائیلی فصل پاییز و بعد از برداشت محصول  بهترین زمان ممکن است که میتوان به دو شیوه باردهی و فرم دهی ان را هرس کرد.

برداشت 

برای برداشت محصول درخت گردو اسرائیلی باید تا اواخر شهریور صبر کنید چون اگر محصول را پیش از موعد برداشت کنید از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود و با مشکلاتی مثل تیره شده مغز گردو و کاهش میزان پروتئین و چربی و کربوهیدرات در مغز ان روبرو خواهید شد.پس بهتر است محصول درخت گردو اسرائیلی را در فصل پاییز برداشت کرد تا از کیفیت لازم برخوردار باشد.

کوددهی

کوددهی نیز یکی از موارد مهم در نگهداری نهال گردو اسرائیلی است ولیکن در ایران متاسفانه کوددهی با توجه به فقر یا عدم فقر خاک صورت نمیگیرد برای بازدهی هرچه بهتر نهال گردوی اسرائیلی بهتر است که قبل از کوددهی اقدام به ازمایش از خاک آن به منظور تشخیص فقر یا غنی بودن صورت گیرد.

ما تمامی مواردی که برای کاشت و نگهداری نهال نیاز است را به شما یاد میدهیم حتی اگر کشاورز و پرورش دهنده حرفه ای نباشید به شما کمک میکنیم تا به بهترین روش کاشت و مراقبت انجام دهید و به بهترین باردهی و بازدهی درخت برسید تنها کافیست با مشاورین ارغوان گردو با مدیریت مهندس رسول بابایی در ارتباط باشید و نهال خود را خریداری کنید ما در ادامه راه شما را همراهی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

ارتباط با تلگرام

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها