نهال بادام آذر✿

چرا نهال بادام آذر دیرگل ارغوان گردو

نهال بادام آذر✿ دیرگل یک نمونه بسیار ارزشمند و اقتصادی است در ادامه  به دلایل انتخاب این نوع نهال می پردازیم

هانطور که میدانید در مناطق سردسیر درفصل گل دهی درختان هنوز هوا کاملا مناسب گل دهی درختان نمی باشد و سرد است. زمانیکه درخت بادام درهمان هوای سرد شروع به گل دهی میکند بعد از گلدهی دچار سرمازدگی شده و گل های درخت می ریزد در نتیجه زحمات و هزینه ای که باغدار برای به بار نشستن درخت گذاشته به هدر می رود. مراقبت از درخت بادام  مخصوصا در سال های اولیه بسیار مهم است مخصوصا وقتی زود گل باشد و در مناطق سردسیر کاشته شده باشید در این صورت باید قید میوه درخت را بزنید زیرا سرما باعث از بین ر فت و سرمازدگی شکوفه ها خواهد شد. باتوجه به توضیحات بالا در رابطه با سرمازدگی در درختان زودگل و خسارت به باغداران مناطق سردسیر درخت بادام آذر دیر بهترین انتخاب و راه حل می باشد.

نهال بادام دیرگل ارغوان گردو

 بادام دیرگل آریا نهال همانطور که از نامش پیداست زمان گلدهی نهال دیر تر از نهال زود گل است و این یک راهکار بسیار کاربردی برای مقابله با سرمازدگی شکوفه های درخت است . نهال دیرگل بهترین انتخاب برای مناطق سردسیر می باشد. اما علاوه بر این مورد عوامل و خصوصیات دیگری از جمله ارتفاع, شیب , دما, میزان بارندگی و.. مورد نیاز درخت را در نظر بگیرید تا بعد از کاشت نتیجه مطلوب بگیرید.

 

مناطق مناسب کاشت نهال دیرگل

نوع دیر گل به دلیل اینکه مقاومت بیشتری نسبت به سرما دارند در مناطق کوهستانی و کوه پایه ای عملکرد بهتری از خود نشان می دهند این نوع نهال ها بر خلاف نهال زود گل  در فصل زمستان به سرمایی بیشتری نیاز دارند تا در فصل بهار گلدهی با قدرتی داشته باشند. شهرهایی مانند آذربایجان غربی , آذربایجان شرقی , کرمانشاه و کرمان و تمام شهرهای خشک و کوهستانی برای کاشت درخت بادام آذر مناسب هستند .

خصوصیات ظاهری

 بادام آذر قدی مابین 6 الی 8 متر دارد و دارای پوستی تقربیا نازک و کاغذی است در واقع باید بگوییم نهال های دیگر از جمله  بادام سهند , شکوفه , مامایی نیز اقلام دیرگل هستند و خصوصیات مشابه نهال بادام آذر دارند تمامی این اقلام از بادام های پر طرفدار و عام پسند بازار محسوب میشوند.

باردهی

 بادام ها با توجه به نوع و نژاد خود زمان باردهی متفاوتی دارند اما بطور معمول باردهی درخت بادام از 3 یا 4 سالگی شروع میشود . اما این باردهی به تعداد محدود می باشد و باردهی اصلی و اقتصادی درخت بعد از سن بلوغ است . سن بلوغ درخت بادام آذر دیرگل 5 الی 7 سالگی است. درخت بادام آذر حدود 45 سال عمر دارد این عمر نیز وابسته به طرز نگهداری شما از درخت است و بنابر این پیش فرض که باغدار نهال را برای برازدهی اقتصادی بالا کاشت میکند و قرار است به نحوه احسن از آن مراقبت کند پس  درخت حداقل 45 سال عمر خواهد داشت . البته باردهی درخت بعد این مدت هم ادامه خواهد داشت اما میوه هایی با کیفیت و تعداد کمتر باردهی خواهد کرد. باردهی مناسب و اقتصادی درخت پارامتر های زیادی دارد که در صورت رعایت کردن به بهترین باردهی اقتصادی خواهید رسید از جمله …

کودهی مناسب

شرایط مطلوب خاک

آبیاری منظم و به موقع

هرس به موقع

 

کاشت

مناسب ترین خاک برای درخت بادام آذر دیر گل خاک شنی زهکشی است و در این نوع خاک عکس العمل بهتری می تواند از خود نشان دهد و حال اگر قبل از زهکشی خاک شنی مقداری کود حیوانی به آن اضافه کنید نتیجه مطلوب تری حاصل خواهد شد. فواصل کاشت درخت باید حداقل 6*6 باشد تا در زمان رشد درخت ریشه و تاج درخت ها مزاحم یکدیگر نشوند گودال درخت  بادام آذر باید عمیق باشد در حدی که نیم تنه درخت در آن جا بگیرد. بهترین فصل کاشت درخت پاییز مخصوصا آذر میباشد چون همانگونه که گفتیم این نهال برخلاف نوع زودگل برای رشد خود به سرما هم نیاز دارد و سرمای خاک در آذرماه برای نها مفید است.

آبیاری

آبیاری در ماه های اولیه کاشت درخت را هر 10 روز یکبار آبیاری کنید اما بعد از ریشه کردن کردن در خاک دیگر نیاز به آبیاری پی در پی نیست و نوع آبیاری درخت را بهتر است به روش دیمی تغییر دهید. زیرا درختان دیرگل در آبیاری دیمی باردهی بهتری دارند. همانطور که میدانید کود نقش مهمی در رشد و باروری درخت دارد.

کودهایی که برای درخت بادام آذر نیاز و ضروری است کدامند ؟ 

 دارای ازت

  فسفر

 بوراکس

 دارای پتاسیم

کود حیوانی

 دارای ازت

یکی از مواد بسیار مهم در رشد درختان ازت می باشد . ازت برای رشد , گلدهی , تشکیل و رسیدن میوه نیاز است

کود دارای فسفر

نهال بادام آذر✿ برای رشد بهتر بالغ شدن  به فسفر نیاز دارد. فواید کود دارای فسفر به شرح زیر است

تحریک  و افزایش رشد ریشه

استحکام ریشه و ساقه

افزایش مقاومت درخت در مقابل بیماری ها

بالا بردن کیفیت محصولات

کود بوراکس

به عنوان یک حشره کش ,ارچ کش و از بین برنده قارچ است و همچنین تعادل بین قند و نشاسه گیاه را حفظ می کند.

کود دارای پتاسیم

باعث افزایش رشد ریشه و مقاومت درخت می شود.

پروتئین درخت را افزایش می دهد .

به انتقال نشاسته و شکر کمک می کند.

کود حیوانی

میتوانید به جای تمام کود های بالا کود حیوانی استفاده کنید برای هریک هکتار5 تن کود حیوانی نیاز است

هرس

این نوع درختان معمولا در سال دو بار هرس می شوند که هرس اول در فصل تابستان بعد از برداشت محصول برای حذف شاخه های اضافی انجام میشود و هرس دوم در ابتدای فصل زمستان برای فرمدهی درخت انجام می شود.

 

 

نهالستان ارغوان گردو (ارغوان نهال ) یکی از بروز ترین و مطمئن ترین نهالستان ها در آذربایجان غربی آماده ارائه نهال هایی با کیفیت به باغداران عزیز است. ارغوان گردو با تکیه بر دانش مهندس خود از کیفیت نهال هایی تولیدی در نهالستان اطمینان دارد و البته رضایت چندین ساله مشتریان گویای و اثبات کننده این امر می باشد. نهال بادام آذر ارغوان گردو یک نمونه با کیفیت است که شما با خریداری و کاشت این نهال سرمایه گذاری خود را تضمین میکنید و در عرض چند سال به باردهی اقتصادی خواهید رسید ارغوان گردو از مرحله اولیه خرید تا کاشت و مراقبت از نهال همراه شماست و مشاوره لازم جهت کاشت و نگهداری را به شما باغداران عزیز میدهد.

مطالب پر بازدید سایت:

نهال گردو

خرید نهال گردو کانادایی

نهال گردو چندلر

نهال گردو فرنور

خرید نهال گردو چندلر

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

ارتباط با تلگرام

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها